2009-12-19

Nejmen ojsan!


Åkte till en mycket trevlig julmiddag idag och är mycket glad att jag har en Jeep, men jäklar vilken fadäs jag jorde.

Bakhjulsdriften i, sommardäck fortfarande på och hårdpackad, glashal snöväg. Gasade på lite väl hårt och bakhjulen spann löst fortare än ögat, vilket resulterade i att jag hamnade totalt tvärställt på den enkelfiliga lilla lantvägen.

Snabbt i med backen med nosen i rikning jag kom ifrån, och vad ser jag, jo en Jeep, mitt framför nosen på väg till samma julmiddag. Antog jag i alla fall. Jag kunde inte annat än skratta. Nåja, det var bara att koppla i 4Xdriften, plöja ner i diket för att sedan passera och vända på lämpligaste ställe, dvs i en rondell inte mer än 25 meter bort.

Sedan, i en rätt så utmärkande uppförsbacke fick farsgubben möte och stannade till med sin nya "vovlo" mitt i backen. Det blev inte många millimeter han kom utan att behöva backa och ta lite sats.

Själv hade jag lärt mig läxan och åkte upp för backen som en oljad blixt på sömnpiller. 4x4 lågväxel rockar!

Fasen vad jag älskar min Jeep!