2010-01-19

Riksdagskandidats kontor raidat.

Saxat ett inlägg från PP:s vice partiledare, Anna Trobergs, blogg.

"Undrar om det kommer bli vanligt med FB-statusar av det här slaget:
“Polisen raidade mitt kontor på Hamnmagasinet imorse. Ingen har kontaktat mig. Anledningen? Umeå kommuns IT-kontor polisanmälde “pga mycket trafik mot ett IP-nummer” (krypterad VPN-tunnel).”
Den här fb-statusen kommer från Mikael Nordfeldth. Hans blogg går inte att nå nu. Men det kanske inte är så konstigt… Ska bli intressant att se vad det blir av detta. Just nu försöker jag och andra att få fram lite mer info.

UPPDATERING: Och här kommer en kort kommentar från Mikael själv: “Dom tog med sig alla datorena som var igång, och min laptop. Men dom lät de anstängda datorena vara kvar.”

Vad ska man säga? Att ta någons laptop är lägre än Glocalnet."


Jag undrar vad som pågår. Mikael Nordfeldth är en av PP:s riksdagskandidater och är/har varit aktiv innom Ung Pirat som sekreterare. Hans blogg går i skrivande stund fortfarande inte att nå.

Jag tänker inte komma med några spekulationer, även om de tränger i mitt huvud. Vi får se tids nog, när vi vet mer.