2010-03-09

Man mår som man förtjänar.

Nu är jag precis anlänt hem från mitt första träningspass på Skara Thaiboxningsklubb. Jag har varken styrketränat eller tränat kampsport på ca 15 år, rökt minst ett, men närmre två, paket cigaretter om dagen (i tobaksmängd med tanke på att jag rullar själv, så blir det fler ibland) och allmänt bara njutit av livet. Kontrasten är enorm, minst sagt. Mitt första intryck var mycket positivt. Jag och min svåger blev vänligt bemötta, och då vi aldrig tränat Thaiboxning innan så var det mycket nytt.

Inlärningskurvan är väldigt brant för oss, särskilt med tanke på att de andra redan tränat någon månad och vi måste komma ikapp. Vi fick mycket hjälp och stöd, så jag tror nog vi kan klara av det. Jag blev grymt imponerad av min svågers kondition, vilken var vida överlägsen min. Jag tog i allt vad jag orkade, vilket jag i alla fall kan vara stolt över, men jag måste erkänna att jag precis legat och hulkat på toaletten så utmattad som jag är. Nåja, jag är 33 i år, och jag lovade att nästa år, då fyller jag 30!