2010-04-20

Helgen som gått.

Jag har i dagarna träffat många intressanta människor på ett Piratmöte i Trollhättan. Fokus låg på kampanjande och valförberedelser, brainstorming och kaffe. (Kaffe har alltid en central roll, enligt mig, på möten.) Idéerna var många, en del grandiosa, och en del konkreta, men de allra flesta idéer som spanades på är precis vad partiet behöver. Roliga, enkla och engagerande!

Där beslutades även att tillsätta mig som Kommunledare för Piratpartiet i Lidköping kommun, vilket är en mycket intressant händelseutveckling. Jag kommer nu att ha fullt upp med att sätta mig in i diverse uppgifter, skicka medlemsutskick när så fordras och försöka ta tillvara på medlemmars engagemang och lära känna mina medarbetare.

Nu, däremot, är det dags för ett träningspass för att sedan förbereda arbetsdagen.