2010-06-09

Kickoff Väst och Superkarlstad.

Efter en bilfärd i min regi längst Inlandsvägen, och en viss sinnesförvirring av sagda förare som resulterade i en felkörning i Karlstad, så anlände jag, Andreas Kettelhoit och Eva Gustavsson till Kils hembygdsgård. Vädret var underbart, miljön rofylld och folket vi mötte bar välkomnande leenden. För den som vill besöka gården kan jag säga att utsikten var mycket härlig och gården är väl värd ett besök om man har vägarna förbi.

Då mingel och handskakningar var avklarat var det dags för Daniel Svensson, Distriktsledare för Västra distriktet, att sparka igång den första aktiviteten vilket bestod i en föreläsning om arbetsstrukturering och projekthantering. Anne Kekki, allas vår egen Piratemom och Göran Widham som sitter i Piratpartiets styrelse samarbetade med att föreläsa om detta.

Middagen som åtnjöts i solskenet lagades av kockarna Tove Birkeland Brandt och Ståle Brandt. Väl behövligt efter en för de flesta lång resa.
Till kvällningen blev det dock för mycket för skribenten i fråga, som fick låna en soffa att sova på. De andra köpte däremot godis, mat och dryck och fortsatte kvällen med att grilla och umgås.

På söndagsmorgonen möttes vi upp på hembygdsgården, de som inte sov där vill säga, för städ och morgonsnack för att sedan ta oss in till torget i Karlstad. Där talade tre av våra riksdagskandidater, Anna Sturkell, Marie Axelsson och Hanna Dönsberg om Piratpartiets politik, den tekniska utvecklingen och dess tillämpning och faror i vår vardag och mycket mer. Flyers delades ut, ballonger blåstes upp och efter allt hallå så klev Metalbandet Incarnit upp på scenen för att fylla torget med ljuv disharmoni.

Ungefär här begav jag mig hemåt, inte helt utan incident då jag efter en måltid i Kristinehamn brakade iväg åt fel håll på Inlandsvägen i ett par mil, efter en mycket trevlig och lyckad helg och efter att ha tagit farväl av mina medarbetare.

Andra i ämnet: VF-Nyheter, JP Andersson